Hjem » Arrangementer » Adventskoncert med Skærbæk Egnskor

Adventskoncert med Skærbæk Egnskor

14. dec. 2022 | 19:30

Hvad er det, der gør jul til noget særligt? Ja, det er bl.a. vores mange dejlige julesalmer og -sange. Og det er også koncert med Skærbæk Egnskor.

Igen i år giver egnskoret adventskoncert i Emanuel. Det sker onsdag den 14. december kl. 19.30.

Udover “Hvad er det, der gør jul til noget særligt?” vil koret under ledelse af Tove Tersbøl optræde med en række andre af de både kendte og mindre kendte sange og salmer, der særligt knytter sig til jule- og adventstiden.

Men der bliver også lejlighed til at høre andre sange, bl.a. eksempler fra korets kunstneriske samarbejde med vadehavsdigteren Jens Rosendal.

Skærbæk Egnskor og korleder Tove Tersbøl har i år fejret 40 års jubilæum, og koret havde lejlighed til at synge for Hendes Majestæt Dronningen ved det royale besøge i Tønder Kommune i sommer. Det var en stor oplevelse for koret, og vi gætter på, at det også var en god oplevelse for Dronningen.

Der er også lagt op til en god oplevelse for publikum, når egnskoret indtager scenen i Emanuel onsdag den 14. december. Billetter a 100 kr. inkl. kaffe kan købes ved indgangen.

Udover koncerten i Emanuel giver egnskoret også adventskoncert i Brede Kirke onsdag den 30. november kl. 19.30. Derudover synger koret på Hospice Sydvestjylland i Esbjerg for beboere og pårørende torsdag den 8. december.

Adventskoncert med Skærbæk Egnskor