Hjem » Arrangementer » Comedievognen: Mis med de blå øjne

Comedievognen: Mis med de blå øjne

04. feb. 2024 | 14:30

”Mis med de blå øjne” vil helt sikkert vække minder hos mange af os voksne, som har fået læst den populære børnebog højt, da vi var børn. Nu får Emanuel besøg af Comedievognen, et af Danmarks ældste eksisterende børne- og ungdomsteatre, som med deres teaterforestilling om den lille modige mis med de blå øjne, der gik ud i verden for at finde landet med de mange mus, fortæller sjovt, varmt og musikalsk om at være anderledes end de andre.
For selv om man har blå øjne, kan man sagtens være lige så meget kat,og mindst lige så god kat som alle dem med de gule!

Børnebogsklassikeren om katten med de blå øjne er skrevet af Egon Mathiesen i 1949 og vandt Kulturministeriets Børnelitteraturpris i 1954. Comedievognen fortæller, at deres forestilling er ”dristigt iscenesat i en stemningsfyldt og legende dramatisering, der forløser fortællingens farlighed, humor og ukuelighed”.

Forestillingen er akkompagneret af Django Reinhardts jazzede musik, der får det hele til at swinge sammen.

Vi glæder os i Emanuel til at møde den lille mis med de blå øjne og opleve dens vandring ud i verden.

Forestillingen henvender sig til aldersgruppen 3-8 år. Den starter kl. 14.30 og varer ca. 50 minutter.

Har du lyst til at se en lille prøve på forestillingen, så klik her: Trailer

Comedievognen: Mis med de blå øjne