Hjem » Arrangementer » AFLYST Café med Ragna Carl Thrane Petersen

AFLYST Café med Ragna Carl Thrane Petersen

24. jan. 2021 | 14:00

Entré inkl. kaffebord: 60 kr.

Vi glæder os til en interessant caféeftermiddag med Ragna Carl Thrane Petersen, som er født og opvokset på Rømø.

Hun bor i dag i København, da hun er ansat på Christiansborg. Hun har dog stadig en stor tilknytning til Rømø, hvor hendes forældre, Gerda Carl og Flemming Thrane Petersen bor med stærke ”Rømørødder”.

Det skal blive spændende at høre om arbejdet på ”Borgen” og om, hvad Ragna har oplevet siden hun stoppede på Skærbæk Kommuneskole i 1999 efter 9. klasse.

Efter et år i 10. klasse på Skærbæk Realskole og sproglig studentereksamen på Ribe Katedralskole tog hun uddannelsen i statskundskab fra Københavns Universitet. Med fokus på politik og samfundsforhold er hendes uddannelse som cand. scient. pol. grundlaget for arbejdet på Slotsholmen i København i forskellige ministerier.

Hendes arbejdsplads har været Klima- og Energiministeriet, Justitsministeriet samt Uddannelses- og Forskningsministeriet, hvor hun også var ministersekretær.

Denne eftermiddag kommer vi lidt bag om facaden, når vi hører om Ragnas spændende arbejde, hvor hun er tæt på de politiske processer og på nært hold oplever, hvordan skiftende regeringer arbejder.

Bopælen har siden 2005 været København med et par afstikkere til Berlin og Bruxelles.

Ragna har rejst en del i forbindelse med arbejdet. Billedet er taget på rejsen, da hun som ministersekretær for Uddannelses- og Forskningsministeren, var i Kasakhstan, hvor Danmarks første astronaut, Andreas Mogensen, rejste op i rummet til den internationale rumstation. – Det er raketten man kan skimte i baggrunden.

AFLYST Café med Ragna Carl Thrane Petersen