Flemming Pedersen, Brøns, modtog Emanuels Kulturpris i 2024. Ved overrækkelsen sagde Emanuels formand, Tove Tersbøl.:

Årets kulturprismodtager er en modtager, som har mange kreative evner og et kæmpestort og ukueligt gå-på-mod.

Modtageren har gennem sit store iværksætteri sat præg på mange forskellige sider af kulturlivet i vores område.

Flemming Erik Pedersen tildeles Emanuels Kulturpris 2024.

Flemming, dit kulturelle virke og engagement er bredt og kæmpestort, og du folder kulturbegrebet ud, så det ikke bare handler om musik, som jo er dit største virkefelt, men det omhandler også politik, bred involvering i lokalsamfundet, sammenhold, socialt engagement og samarbejde m.m.m.

På beviset, som jeg overrækker dig lige om lidt, står der:

For Flemming er intet for stort og intet for småt.

Det er så sigende om dig, at du brænder både for de store og for de små ting. Jeg vil nævne i helt uprioriteret rækkefølge nogle af de ting, hvor du har sat aftryk:

Kigger vi langt tilbage, så lavede du ”Vadehavsmusik”, og senere lagde du kræfter i Emanuels Koncertgruppe.
Du er en fantastisk god sparringspartner i koncertspørgsmål
Du har været en trofast besøgsven i Røde Kors
Du så, at en ung knægt kunne bruge en god guitar, og du lavede en indsamling, så Rasmus kunne komme til at spille.
Du fik ide til og iværksatte festivalen – Danmark Dejligst.
Du søger kendte musikeres venskab på Facebook, og på den måde promoverer du vort område.
Du har etableret Knæk Cancer Brøns, og samlede mange musikeres autografer.
Mon det vil lykkes for dig at få fat i Bruce Springsteen?
For intet er jo for stort, og intet er for småt.

Hjerteligt til lykke med kulturprisen.

Umiddelbart efter overrækkelsen strømmede en flok af Flemmings musikalske venner ind i salen for at hylde prismodtageren med flag og Zididada-sang. Se et glimt her: