2014 – Margit Kjær

Det var en enig bestyrelse, der med en del forslag på bordet vedtog, at Margit Kjær skulle tildeles Emanuels første kulturpris.
Hun har gjort et kæmpearbejde især for Emanuels professionelle børneteater, men også i mange andre sammenhænge.
Amatørteaterforeningen Stjernen har også haft stor gavn af hende, og hun har lagt et meget stort frivilligt arbejde i hendes lokalområde – Brøns.
Hun udfører arbejdet i det stille og forsøger aldrig at komme i første række, hvor hendes indsats bliver set.