Hjem » Arrangementer » Film i Sønderjylland – Billetsalget er slut

Film i Sønderjylland – Billetsalget er slut

12. mar. 2023 | 09:30 - 15:30

Bemærk: Billetsalget er slut – Der kan ikke længere købes billetter til dette arrangement

Højskoledagen 2023 har “Film i Sønderjylland” som tema, og du kan bl.a. møde den Bodilprisnominerede filminstruktør og manuskriptforfatter Frelle Petersen og filmkenderen Emil Møller Christensen fra Skærbæk.

Se hele programmet for Højskoledagen her:

Kl. 09.30 Morgensang • Filmmelodier i Højskolesangbogen ved Tove Tersbøl

Kl. 10.00 Kaffe og rundstykker

Kl. 10.30 Frelle Petersen fortæller om sine sønderjyske film “Onkel” og “Resten af livet”. Filmen ”Resten af livet” er nomineret til Bodilprisen 2023 i kategorien Bedste danske film, og flere af filmens skuespillere er også nomineret til  Bodilpriser. Årets Bodilpriser uddeles den 25. marts i København.

Kl. 12.00 Frokost

Kl. 13.00 Emil Møller Christensen, født og opvokset i Skærbæk, har fra tidlig ungdom interesseret sig for ældre danske film, som han for 10 år siden holdt sit første foredrag om i Emanuel. Ved Højskoledagen 2023 i Emanuel fortæller Emil om danske film optaget i Sønderjylland før 1970. Emil studerer ved Københavns Universitet og har stor viden om film og danske skuespillere, og han kender personligt nogle af de store danske skuespillere.

Kl. 14.15 Kaffe

Kl. 14.45 Gamle filmmelodier • Vi afslutter Højskoledagen med at synge go’e gamle filmmelodier med minder, humør og sjov.

Kl. 15.30 Farvel og på gensyn til næste år

Højskoledagen arrangeres i fællesskab af Grænseforeningen, Foreningen Norden, Historisk Forening og Emanuel.

Film i Sønderjylland - Billetsalget er slut