Hjem » Arrangementer » ”Fra Astrup-Søndernæs til Skærbæk og Emanuel” ved Tove Tersbøl

”Fra Astrup-Søndernæs til Skærbæk og Emanuel” ved Tove Tersbøl

13. okt. 2022 | 19:30

Foredrag med Tove Tersbøl

Historisk Forening for Skærbæk og Omegn arrangerer foredraget ”Sang og musik som brobygger – Fra Astrup-Søndernæs til Skærbæk og Emanuel” med Tove Tersbøl.

At sang og musik knytter mennesker sammen, er Tove Tersbøls liv et godt eksempel på. Som folkeskolelærer, korleder, teaterinstruktør og mangeårig formand for Kultur- og Forsamlingshus Emanuel i Skærbæk har Tove virkelig formået at bringe mennesker sammen i stærke fællesskaber med sang- og musikglæden som det bærende.

I dette foredrag vil Tove fortælle om sit liv og alsidige arbejde med kulturlivet i Skærbæk, som startede på Astrup Skole i 1957, eller som hun selv siger: “På Astrup Universitet”.

Arrangementet er et led i Kulturdagene 2022 i Tønder Kommune, hvor temaet er “Hvad knytter os sammen?”.

Entre inkl. kaffe: 75 kr. for medlemmer af Historisk Forening – 100 kr. for ikke-medlemmer.

”Fra Astrup-Søndernæs til Skærbæk og Emanuel” ved Tove Tersbøl