2022 – Rømø Motor Festival

I 2016 startede I Rømø Motor Festival. Det var en beskeden begyndelse med 40 køretøjer, og i dag er det blevet til et strandløb i verdensklasse på en strand i verdensklasse.
I 2018 kørte mere end 100 køretøjer med chauffører og hold fra 11 lande Lakolk Beach.
I er et entusiastisk team på 5 – Thomas Toft Bredahl – Carsten Bech – Steffen Sonnberg – Holger Sonnberg og Finn Andresen – samt en masse frivillige ildsjæle, som har formået at genskabe et motorløb som det kunne have foregået, lige efter 2. verdenskrig.
Derfor kan der opleves alle slags biler og motorcykler, og I opfordrer folk til at komme og opleve køretøjer fra en svunden tid.
Man må sige, at der er nogen, der har lyttet til jeres opfordring, for I har et besøgstal på over 30.000.
I sætter virkelig Skærbæk i Tønder kommune på landkortet. I spreder fest og glæde omkring jer – ja helt ind på plejehjemmet. I har virkelig fortjent Emanuels Kulturpris.