2017 – Jens Rosendal

Jeg ved godt, at vores lille pris på mange måder er ”ingenting” i forhold til alle de store priser, du har fået. Priser, hvor du får overrakt store pengebeløb og priser, hvor du bliver set i landsdækkende aviser og andre medier. Men ud fra devisen – lidt har også ret – tillader vi os på denne måde at sige dig tak for dit virke i vort område, hvor du gennem mange år har sat fokus på vores egn.
Du får vores kulturpris – fordi vi gerne vil vise, at vi sætter pris på dig og dit forfatterskab.
Du har skrevet ord, som vi synger og læser både her og overalt i Danmark, ja, i hele verden.
”Du kom med alt det, der var dig” er oversat til mange sprog.