2016 – H.E. Sørensen

Det største og fornemste arbejde H.E. Sørensen har gjort for Emanuel var at skrive manuskriptet til kabaretten “Sigfred” om Sigfred Pedersen i 2004. H.E. Sørensen havde med sit personlige kendskab til Sigfred Pedersen en særlig baggrund for at skrive kabaretten, som med stor glæde blev overværet af Sigfred Pedersens familie.
H.E. Sørensens arbejde i Historisk Forening har været legendarisk. Gennem utallige bogudgivelser, kronikker, artikler, foredrag m.m. har H.E. Sørensen sat stort fokus på Skærbæk, og har, som der står skrevet i kulturprisens fundats: “på forbilledlig vis henledt opmærksomheden på kultur”.